جشن امضای کتاب افسون انرژی

«افسون انرژی؛ تنها انرژی است که می‌ماند» عنوان کتابی از «محمد مهدی دوستی» است  که در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه نسل نواندیش در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.



کارآفرینی که موفق شده پس از شکست‌های متعدد دوباره از صفر شروع کند و در مسیر کسب و کار و در نهایت به صورت خصوصی، مجموعه یک پالایشگاه را صدرصد راه‌اندازی کند.

وی بر این باور است که درکشورهای جهان سوم از جمله ایران فرصت‌های بسیاری در حوزه اقتصاد، صنعت و تجارت وجود دارد و نگاه نا امیدکننده‌ و گاهی اشتباه ، توسط رسانه‌ها و افراد مختلف در جامعه رواج پیدا کرده است که افراد نابغه، باهوش و پرتلاش نمی‌توانند در این کشورها پیشرفت کنند و به جایگاه خوبی برسند؛ این فرهنگ مانع  می‌شود که بسیاری از افراد گام بردارند و شروع کنند. او معتقد است که شروع کردن یک فرصت است. بدون اینکه مواردی مثل شرایط، شانس، احتمالات و نظایر آن‌ها را نادیده بگیرد و بزرگترین کاری که باید انجام دهیم برداشتن اولین قدم براساس آن انرژی که در ما ایجاد شده، است.

 
محمد مهدی دوستی نویسنده کتاب «افسون انرژی» می‏گوید: کوشیدم نسخه موفقیت را به زبان ساده بیان کرده‌ و آنچه که در مسیر کسب و کار، زیست و زندگی‌ام بود را طی فصول مطرح کنم. در هر فصل به مخاطب ابزارها و تکنیک‌هایی را معرفی می‌کنم تا با استفاده از آن‌ها بتواند نسخه شخصی خود را برای رسیدن به موفقیت بنویسد. و شاید بتوان گفت نسخه همگانی که در دیگر کتاب‌های موفقیت پیچیده شده است را در این کتاب برای مخاطبانم نپیچیده‌ام، بلکه هر فرد می‌تواند در این کتاب نسخه مختص به خود را پیدا کند و بر اساس آن شروع کند.



بسیاری اوقات برخی افراد کتاب‌های موفقیت دیگری را خوانده‌اند که شاید راهکارهای آن برای مخاطبان در ایران مناسب و جوابگو نباشد و یا برخی دیگر معتقدند مولف این کتاب‌ها در کشورهای جهان اولی برخی اطلاعات را به عنوان دانش های مدیریتی یا کتاب‌های انگیزشی گردآوری کرده و ارائه می‌دهند که برای ما کارکرد بسزایی ندارد.

جهان سوم جای رشد و فرصت‌های بسیار زیادی دارد؛ در حالی که در کشورهای توسعه یافته این فرصت کمتر اتفاق می‌افتد. در این کشورها شاید مردم از یک رفاه نسبی همچون بیمه و امکانات عمومی برخوردار باشند، اما اینکه بتوانند به راحتی درآمدشان را افزایش دهند امکان‌پذیر نیست و ساعت کاری بسیار زیاد است، اگر کسی از کشورهای جهان سوم بخواهد به این کشورها برود حاضر است هر کاری انجام دهد اما در کشور خود ،تنها به کار پشت میزی فکر می‌کند، در کشورهای توسعه یافته فرد باید سخت کار کند، اما در کشورهای جهان سوم فرصت زیادی برای رشد و پیشرفت وجود دارد؛ در ایران با اقتصاد دولتی که وجود دارد فرصت‌های بسیار زیادی را برای بخش‌های خصوصی ایجاد کرده است و از آن‌جا که اقتصاد دولتی نسبت به موضوعات و تغییرات اقتصادی حساس نیست و فضای مقابل بخش خصوصی باز است. و همچنین نسبت بخش خصوصی در مقابل بخش دولتی کوچک است و عملا رقابت بین بخش خصوصی و دولتی است که باید مدیریت شود. بر همین اساس  فرصت‌های زیادی در کشور ما برای بخش خصوصی وجود دارد که حتی از کشورهای جهان سومی نیز بیشتر است، اما کوشیدم این مباحث را در کتاب افسون انرژی به صورت تحلیلی بیان نکنم و سعی کردم کاری کنم تا مطالب برای یک جوان 18 تا 24 ساله قابل باور باشد. مخاطبان اصلی این کتاب جوانان 18 تا 24 سال هستند؛ سعی کردم متن کتاب را بسیار ساده سازی کنم تا درک موضوعات برای جامعه هدف آسان‌تر شود و همچنین به جای موضوعات علمی خشک، بیشتر به موضوعات قابل ملموس و مشهودی پرداختم که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و موضوعات برایش قابل درک باشد و در زندگی و زیست خود بتواند ما به ازای آن را پیدا کند.  جامعه هدف من نیروهای جوانی بودند که خواندن این کتاب می توانست به آن‌ها کمک کند تا در زندگی خود تغییرات بزرگی را خلق کنند. به همین منظور سعی کردم از نقل قول‌های افراد مشهور دنیا استفاده نکنم و به شکلی کتاب را گردآوری کنم که از گفته‌های دیگران نباشد و یکی از ملاک‌ها این بود که هیچ بخش و قسمتی از کتاب نباید از اینترنت پیدا شود؛ یعنی باید همه آن بدیع و زایش فکر خودم باشد و تمام این موارد کار را سخت تر می‌کرد به دنبال آن بودم صد در صد کتابم ایرانی و سطر به سطر نوشتار تراوشات ذهنی خودم باشد و بر اساس تجربه زیستی که طی این سال‌ها داشته‌ام این اثر خلق شده است. من به زاویه دیگری به موضوع انرژی نگاه کردم و فضایی کتاب من فضایی بین موضوع «انرژی» و «موفقیت» است و کتاب با این مضمون و  چنین زاویه دیدی به انرژی نکاه می‌کند.
مولف کتابِ افسون انرژی ادامه داد: در عین حال که انرژی را به عوان یک موضوع متعالی نکاه می‌کنم اما خیلی روزمره و فیزیکی به این موضوع نگریسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *